Tevbe  Suresi 54. Ayet Meali

  • وَمَا
  • مَنَعَهُمْ
  • أَن
  • تُقْبَلَ
  • مِنْهُمْ
  • نَفَقَٰتُهُمْ
  • إِلَّآ
  • أَنَّهُمْ
  • كَفَرُوا۟
  • بِٱللَّهِ
  • وَبِرَسُولِهِۦ
  • وَلَا
  • يَأْتُونَ
  • ٱلصَّلَوٰةَ
  • إِلَّا
  • وَهُمْ
  • كُسَالَىٰ
  • وَلَا
  • يُنفِقُونَ
  • إِلَّا
  • وَهُمْ
  • كَٰرِهُونَ
  • Diyanet İşleri Başkanlığı: Harcamalarının kabul edilmesine, yalnızca, Allah’ı ve Resûlünü inkâr etmeleri, namaza ancak üşene üşene gelmeleri ve ancak gönülsüzce harcamaları engel olmuştur.
  • Diyanet Vakfı: Onların harcamalarının kabul edilmesini engelleyen, onların Allah ve Resûlünü inkâr etmeleri, namaza ancak üşenerek gelmeleri ve istemeyerek harcamalarından başka bir şey değildir.
  • Elmalılı Hamdi Yazır (Sadeleştirilmiş): Onların verdiklerinin kabul edilmesine engel olan, yalnızca Allah´a ve Peygamberine küfretmeleri, namaza ancak üşenerek gelmeleri ve verdiklerini de ancak istemeyerek vermeleridir.
  • Elmalılı Hamdi Yazır: İnfakların onlardan kabul olunmamasına sebep, gerçekte Allah´a ve Resulüne inanmamaları, namaza ancak üşene üşene gelmeleri, verdiklerini de ancak istemeye istemeye vermeleridir.
  • Ali Fikri Yavuz: Harcadıklarının, onlardan kabul edilişine engel ancak şudur: Allah’a, Peygambere küfretmeleridir. Namaza ancak tenbel tenbel geliyorlar, verdiklerini de ancak istemiyerek veriyorlar.
  • Elmalılı Hamdi Yazır (Orijinal): Kendilerinden nefakalarının kabul olunmasına mani´ olan da sırf şudur: çünkü bunlar Allaha ve Resulüne küfrettiler ve namaza ancak üşene üşene geliyorlar, verdiklerini de ancak istemiyerek veriyorlar
  • Fizilal-il Kuran: Verdikleri sadakaların kabul edilmesini engelleyen tek sebep şudur; Onlar Allah´a ve Peygamber´e inanmadılar, namaza ancak uyuşuk uyuşuk dururlar ve verdikleri sadakaları istemeyerek verirler.
  • Hasan Basri Çantay: Nafakalarının onlardan kabul edilmesini men´eden de (başkası değil) onların Allaha ve resulüne küfretmeleri, namaza ancak üşene üşene gelmeleridir. Onlar iştahsız olmadıkça da harcamazlar.
  • İbni Kesir: Verdiklerinin onlardan kabul edilmesini engelleyen şudur: Onlar, Allah´a ve Rasulüne küfretmişlerdir. Namaza tembel tembel gelirler ve mallarını da istemeye istemeye infak ederler.
  • Ömer Nasuhi Bilmen: Onlardan infak ettikleri şeylerin kabul edilmesine mani olan şey de, onların Allah Teâlâ´yı ve peygamberini inkâr etmiş olmalarıdır ve onlar namaza ancak üşenici oldukları halde gelirler ve onlar ancak kerih görür oldukları halde infakta bulunurlar.
  • Tefhim-ul Kuran: İnfak ettiklerinin kendilerinden kabulünü engelleyen şey, Allah´ı ve Resulünü tanımamaları, namaza ancak isteksizce gelmeleri ve hoşlarına gitmiyorken infak etmeleridir.